10 slajdów do sukcesu

Autorką artykułu jest Marta Jabłońska z agencji LEWIS PR.

Masz pomysł na biznes, zebrałeś zespół ludzi, którzy chcą Ci pomóc w jego realizacji. Jedyne czego teraz potrzebujesz to ktoś, kto w Was uwierzy i zechce zainwestować. Zdobycie inwestora to duże wyzwanie, do którego należy się przygotować, a podstawą jest bardzo dobra prezentacja.

Przygotowując prezentację dla inwestorów warto kierować się pewnymi zasadami. Przede wszystkim zachowaj umiar w doborze kolorów i czcionek. Postaraj się, by prezentacja była jak najprostsza, bez zbędnych elementów. Jasne, jednolite tło. Czcionka w tym samym rozmiarze na każdym slajdzie. Tak, aby jedynie uzupełniała to, co masz do powiedzenia.

A co powinno się w niej znaleźć, by zdobyć serca inwestorów?

1/ Pomysł:

Masz świetny pomysł i jesteś pewny, że możesz odnieść sukces. Tym slajdem powinieneś przekonać do tego Twoich potencjalnych inwestorów. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Przedstaw swój pomysł i sposób jego realizacji krótko, ale tak, przy przykuć uwagę swojej publiczności od początku do końca Twojego wystąpienia.

2/ Problem:

Twój start-up jest odpowiedzią na problem. Taki, z którym borykałeś się sam lub osoby z Twojego otoczenia. Przedstaw go inwestorom w taki sposób, by łatwo można było zrozumieć Twój punkt widzenia. Powiedz jak trafiłeś na ten problem i jakie masz pomysły na jego rozwiązanie.

3/ Rozwiązanie problemu:

Teraz nadszedł czas, by pokazać Twoje pomysły na rozwiązanie problemu, o którym przed chwilą opowiadałeś. W jaki sposób pomoże to innym? Pamiętaj jednak, by nie wchodzić zbyt głęboko w techniczne szczegóły, bo jedynie znużysz tym swoją publiczność. Kieruj się zasadą, że najprostsze rozwiązania są najlepsze.

4/ Konkurencja:

Zrób bardzo dobre rozeznanie konkurencji. Ten slajd nie służy też temu, by ich krytykować – pokaż jakie rozwiązania oferują i wykorzystaj to jako szansę do pokazania dlaczego Twoje pomysły są lepsze.

5/ Rynek:

Znajomość rynku to podstawa. Jaki jest jego rozmiar, ilu potencjalnych użytkowników czeka na Twoje rozwiązanie? Pokaż jak duży drzemie w nim potencjał i że warto w niego inwestować. Przygotuj konkretne i realne informacje, by inwestor miał pewność gdzie lokuje swoje pieniądze oraz, że będzie miał z tego zysk.

6/ Zespół:

Za każdym pomysłem stoją ludzie. Firmę, szczególnie w początkowych fazach jej działania tworzą właśnie oni – ich pasje, doświadczenie i zaangażowanie. Każdy wnosi coś od siebie, każdy przyczynia się do sukcesu i właśnie to musisz przedstawić w swojej prezentacji. Pokaż, że jesteście zespołem ludzi godnych zaufania.

7/ Zalety:

Na tym slajdzie pokaż mocne strony start-upu. Czym się wyróżnia? W jaki sposób te rozwiązania są lepsze od innych? Skup się na 3 – 4 zaletach, które możesz poprzeć konkretnymi przykładami.

8/ Produkt:

Jeśli masz możliwość zaprezentowania swojego produktu – zrób to. W końcu nikt nie lubi kupować kota w worku. Krótkie demo i pokazanie podstawowych funkcji na pierwszym spotkaniu wystarczą. Chodzi o to, by inwestorzy zrozumieli zarys jego działania, zobaczyli mocne strony, potencjał i byli na tyle zaciekawieni, by chcieć zobaczyć więcej.

9/ Biznes plan:

Rozwijając swój start-up działasz według konkretnego planu. Wyznaczasz cele, które musisz zrealizować, by osiągnąć sukces. I to właśnie trzeba pokazać inwestorom. W jaki sposób chcesz zdobyć rynek? Przygotuj plan działań, zaznacz kiedy zaczną przynosić zyski.

10/ Twoje potrzeby:

Dla wielu będzie to najbardziej stresująca część prezentacji, ale nie oszukujmy się – przygotowałeś ją po to, by zdobyć finanse na rozwijanie swojego biznesu. Nie bój się mówić o pieniądzach, przekaż inwestorom jakiej kwoty potrzebujesz, by rozwinąć skrzydła. Pokaż też na co konkretnie planujesz ją wydać, nawet z najmniejszymi szczegółami.

Tak przygotowana prezentacja, z przejrzystymi slajdami na pewno zapadnie w pamięć i da Ci szansę na rozwój biznesu.

Konkurencja na rynku B2B jest coraz większa, więc firmy muszą szukać nowych kanałów komunikacji, które pozwolą im się rozwijać. Aby jednak odnieść na tym polu sukces trzeba dobrze wiedzieć jak się do tego zabrać. Warto zapoznawać się z nowymi kanałami promocji i próbować w nich zaistnieć. Dla młodych przedsiębiorców stworzyliśmy także konkurs „Houston, we’ve got a startup”, w którym nagrodą główną jest półroczna obsługa PR oferowana przez agencję LEWIS PR. W ramach nagrody agencja między innymi zajmie się obsługą kanałów social media, zrealizuje warsztat strategicznym przeprowadzi szkolenie medialne i poprowadzi twoje biuro prasowe. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wysłanie na adres konkurs@lewispr.com linku do wideo zamieszczonego w serwisie YouTube lub prezentacji PowerPoint lub Prezi, gdzie właściciele start-upu w niebanalny sposób, opowiedzą dlaczego właśnie to ich firma powinna wygrać obsługę PR-ową i jakie korzyści społeczne lub biznesowe niesie ze sobą proponowany przez nią produkt lub usługa.

Partnerami konkursu są:

HUB:Raum, Szczeciński Park Naukowo – Technologiczny Pomerania, Krakowski Park Technologiczny, Park Naukowo – Technologiczny w Opolu, Hi Five Capital, AULA. Głównym patronem medialnym „Houston, mamy start-up” jest portal MamStartup.pl. Konkurs patronatem objęli także AK74, PRoto.pl, New Eastern Europe, Startup Magazine, Pressium.pl. Więcej informacji o konkursie oraz regulamin na: lws.co/mamy_startup. Jesteśmy także na Facebooku: https://www.facebook.com/houstonwevegotastartup.

In : Biznes, Kobieta

Related Articles