3 pomysły na przedświąteczne działania PR

Okres przedświąteczny to czas, gdy większość z nas pracuje na najwyższych obrotach. Zasada ta dotyczy zarówno naszych klientów, jak i naszego biznesu. Warto jednak wyrwać się na chwilę z przedświątecznej gorączki i poświęcić czas na przedświąteczny marketing.

Pomoże to w długofalowym budowaniu więzi z klientami, a także pozwoli przypomnieć nabywcom o naszej ofercie. Oto trzy sposoby na przedświąteczne działania, które przyniosą długotrwałe korzyści dla wizerunku twojej firmy.

Podarunki dla kluczowego klienta

Jeśli dysponujesz sporym budżetem, swoim kluczowym klientom możesz sprezentować spersonalizowane podarunki. Dobrym pomysłem są na przykład kosze delikatesowe, zawierające słodycze, kawę, alkohol. Jest to dobry prezent zarówno dla całej firmy – pracownicy mogą podzielić się zawartością kosza – albo dla indywidualnej osoby.

Innym dobrym prezentem może być na przykład elegancki długopis w zestawie z kalendarzem. Takie podarunki możesz rozesłać za pośrednictwem takich firm, jak Poczta Polska, kurier lub ewentualnie własnym transportem. Jeśli masz sporo prezentów do rozesłania, możesz skorzystać z oferty pakietów paczek dla klientów biznesowych. Bez konieczności podpisywania umowy o długotrwałą współpracę uzyskasz spory rabat i dostęp do wielu funkcjonalnych narzędzi, jak możliwość śledzenia paczki lub skorzystania z aplikacji e-nadawca. Taką możliwość oferuje Poczta Polska. Kurier także może być dobrym rozwiązaniem, jeśli masz już podpisaną umowę z konkretną firmą. Warto jednak przed podjęciem decyzji sprawdzić dostępną ofertę.

Kartki świąteczne – dla tradycjonalistów z małym budżetem

Jeśli nie dysponujesz dużym budżetem lub specyfika twojego biznesu sprawia, że trudno mówić o kluczowych klientach, możesz postawić na mniej kosztowną, a wciąż bardzo miłą formę złożenia przedświątecznych życzeń, czyli wysłanie pocztowej kartki. W dobie poczty elektronicznej i mediów społecznościowych, taki powrót do tradycji będzie odebrany jako bardzo miły i elegancki gest. Jeśli chcesz wysłać dużą ilość kartek, wygodne będzie skorzystanie z możliwości, jakie daje pocztowy system e-nadawca.

Postaw na klasykę: kontakt bezpośredni

Jeśli masz z którymś ze swych kontrahentów długą współpracę na koncie, nie wahaj się odwiedzić go przed świętami lub nawet zaprosić go na kolację. Takie półformalne spotkania są bardzo cenne ze względu na pogłębianie więzi biznesowej. O wiele łatwiej współpracować z klientami, których znamy i lubimy także na gruncie nieoficjalnym. Odwiedzając klienta przed świętami, nie zapomnij o przyniesieniu jakiegoś miłego podarunku. Oprócz firmowych gadżetów, warto pomyśleć o spersonalizowanym prezencie dla szefa firmy oraz dla pracowników działu, z którym współpracuje najczęściej twoja firma. Czekoladki, którymi będzie można poczęstować wszystkich, będą na pewno bardzo mile widziane i sprawią, że pracownicy będą ciepło wspominać twoją wizytę.

Related Articles