Co wyróżnia skuteczne kampanie efektywnościowe?

Silnik Criteo generuje kampanie efektywnościowe dla tysięcy reklamodawców na całym świecie. Doświadczenie i dane historyczne zebrane dzięki tym projektom pozwalają Criteo ocenić, które działania reklamodawców są skuteczne, a które mogą okazać się marketingową pomyłką. Criteo przygotowało przewodnik, w którym prezentuje  kilka ciekawych sposobów, pozwalających na  zamianę zwykłych wyników w niezwykłe rezultaty. Równocześnie, przewodnik wymienia najczęstsze  błędy popełniane przez firmy i pokazuje, jak ich uniknąć.

Jakie kroki powinni podjąć specjaliści od marketingu, aby ich kampanie osiągnęły wyjątkową efektywność? Oto pięć  usprawnień, dzięki którym Twoja kolejna kampania będzie najlepszą w historii:

1.Jasno określ swoje cele

Zdefiniowanie sukcesu jest niezbędne do jego osiągnięcia. Jak wygląda ROI w Twojej firmie? Jakie konkretne KPI mają dla Ciebie największe znaczenie?

Aby zidentyfikować docelowy poziom ROI, zbadaj elastyczność kampanii, sprawdzając jaki przychód kampania generuje przy różnych poziomach wydatków. Twoje wskaźniki KPI i strategia ustalania stawek zależą od tego, ile jesteś w stanie zapłacić za transakcję dla różnych typów osób odwiedzających witrynę. Pozyskanie nowego klienta będzie droższe niż ponowne zaangażowanie obecnego klienta, więc dostosuj budżet i cele tak, by mieć jeden ROI na każdy typ użytkownika.

2.Użytkownicy przede wszystkim

Najlepsze kampanie medialne nie koncentrują się na placementach, a na użytkownikach. Przeanalizuj dokładnie posiadane dane, aby wychwycić wszystkie informacje na temat zachowań i ścieżki zakupowej  klienta. Oto pytania, na które warto znać odpowiedzi: jaki jest średni czas pomiędzy pierwszą wizytą na stronie i konwersją? Ile płatnych kliknięć przypada na konwersję? Jaki jest współczynnik odrzuceń na każdym etapie lejka sprzedażowego? Jaka jest średnia częstotliwość zamówień od stałych klientów? Jak wygląda wskaźnik sprzedaży wśród nowych klientów w każdym kanale?

3.Nadaj treść swoim danym

Dane nieanalizowane to tylko…dane. Zadawanie właściwych pytań jest kluczem do uzyskania maksimum informacji z posiadanych zasobów danych, zwłaszcza gdy tych informacji nie mamy zbyt wiele. Wykorzystuj doświadczenie partnerów technologicznych w identyfikacji wartościowych zależności. Wszystko w myśl zasady: inteligentne dane oznaczają lepsze decyzje.

4.Nie zadowalaj się półśrodkami

Liczy się jakość. Odsłony wysokiej jakości pozwalają dotrzeć do użytkowników nieosiągalnych w przeciętnych miejscach. Dzięki temu zyskasz przewagę nad konkurencją. Nie zakładaj, że dostajesz najlepsze placementy. Zapytaj swoich partnerów w jaki sposób kupują i sprzedają najlepszą powierzchnię reklamową, z którymi platformami RTB współpracują oraz czy mają bezpośrednie relacje z wydawcami.

5.Pamiętaj, że użytkownicy stawiają na mobilność

Użytkownicy w coraz większym stopniu korzystają ze smartfonów i tabletów, więc kampanie muszą być zoptymalizowane pod kątem mobile i muszą docierać do użytkowników na różnorodnych urządzeniach. W celu zagwarantowania, że ​​reklamy są zgodne ze wszystkimi urządzeniami, korzystaj z banerów HTML zamiast Flash, które nie działają w technologii Apple i są coraz częściej wygaszane na rzecz lżejszych formatów.

Zespół Criteo życzy powodzenia!

Related Articles