Do biegu warto się przygotować

Biegacze po raz kolejny uczczą pamięć powstańców. Już za niecałe dwa tygodnie wystartuje Biegu Powstania Warszawskiego. Na co zwrócić teraz uwagę na treningach radzi lekkoatleta i dziennikarz sportowy Paweł Januszewski.

-Tym, którzy w ostatniej chwili zdecydowali się na start radzę, niech wyjdą z domu i zaczną przygotowywać organizm do dłużej trwającego wysiłku np. 30 czy 40 min. Na początek można zacząć do marszu, później możemy zacząć truchtać 100 metrów, 200 metrów i tak dalej – mówi Paweł Januszewski, lekkoatleta, dziennikarz sportowy oraz inicjator akcji „BiegamBoLubię”.

25. Bieg Powstania Warszawskiego odbędzie się w sobotę 25 lipca na dystansie 5 km i 10 km. Będzie startował z dwóch miejsc: na 5 km z ul. Konwiktorskiej (start godz. 20.40), na 10 km z ul. Bonifraterskiej (start godz. 21.00). Trasa prowadzi ulicami walk powstańczych: Bonifraterską, Miodową, Krakowskim Przedmieściem i Karową, a następnie Wybrzeżem Gdańskim i ul. Sanguszki do Konwiktorskiej.

Podczas warszawskiego biegu odbędzie się charytatywna akcja biegowa na rzecz 6-letniego Krystiana z Giżycka, który urodził się z wadą serca. Zbiórkę funduszy mogą wesprzeć wszyscy uczestnicy Biegu, którzy zadeklarują swoją pomoc i pobiegną z identyfikatorami „biegnę dla Krystianka”. Zaangażowanie zawodników zostanie przeliczone na konkretną pomoc – Fundacja PKO Banku Polskiego przekaże darowiznę na operację chłopca.

newsrm.tv

 

Related Articles