Gwiazdy dołączają do akcji „Chroń swój wzrok cały rok”!

Paulina Chylewska, Beata Sadowska i Jacek Borkowski zostaliambasadorami kampanii „Chroń swój wzrok cały rok!”.Zachęcają w ten sposób do ochrony wzroku przed promieniowaniemUV.Kulminacja kampanii odbędzie się podczas publicznego oglądaniazaćmienia Słońca 20 marca.

 

Promienie UV otaczają nas na co dzień – zarówno podczas słonecznej pogody, jak i zachmurzenia oraz opadów, ale są szkodliwe dla oczu.

– Podobnie, jak nauczyliśmy się chronić naszą skórę, tak powinniśmy nauczyć się  troski o nasze oczy – mówi dr n. med. Anna M. Ambroziak, okulistka – Brak ochrony przed promieniowaniem UV przyspiesza bowiem starzenie się zarówno skóry powiek, jak i powierzchni oka, zwiększa zarazem ryzyko chorób takich, jak zwyrodnienie plamki związane z wiekiem.

 

Kampania edukacyjna, którejhasłem jest #UVażaj!, ma zwiększyć świadomość Polaków nt. konieczności ochrony wzroku przed promieniami UV. Organizatorzy chcą, by dzięki poradom,wsparciu i opiniomznanych osób, wydarzeniom otwartym i popularyzacji wiedzy nt. wskaźnika E-SPFjak największa liczba osób zmieniła przyzwyczajenia dotyczące ochrony wzroku przed UV.

 

Na promieniowanie UV jesteśmy narażeni wszyscy, bez wyjątku – mówi Paulina Chylewska –Możemy ograniczyć jego oddziaływanie na nasz wzrok tylko świadomymi decyzjami. Promowanie zdrowego stylu życia jest dla mnie bardzo ważne, dlatego zdecydowałam sięwesprzeć kampanię.

Kocham podróże. W mojej torbie – obok butów do biegania – zawsze lądują okulary z dobrym filtrem UV i krem z SPF. Uwielbiam słońce, ale mam do niego respekt– mówi Beata Sadowska. Jacek Borkowskidodaje: – Jako ojciec wiem, że ochrona przed UV jest szczególnie ważna w przypadku najmłodszych: ich oczy są przecież bardziej wrażliwe, niżdorosłych!

Akcję wspierają również: Mateusz Borek, Candy Girl, Ilona Felicjańska, Kuba Jankowski, Radosław Majdan, Sergiusz Ryczel, Karolina Szostak, Łukasz Zagrobelny, Michał Żewłakow, Marcin Żewłakow.

 

Porozmawiajmy o UV podczas zaćmienia

Kulminacjąkampaniibędzie piątek 20 marca. Przypada wówczas rzadkie zjawisko: częściowe zaćmienie Słońca. Organizatorzy wybrali tę datę by podkreślić,że promieniowanie UV działa na oczy nawet wówczas, gdy nie świeci słońce. Tego dnia w wybranych miejscach w Warszawie, Krakowie i Poznaniubędzie można wspólnie z ekspertami i ambasadorami kampanii obejrzeć tociekawe zjawisko. Będzie to też doskonała okazja do rozmowy z nimi, jak też uzyskania od specjalistów informacji i wielu ciekawostek o naturze promieni UV, ochronie przed nimi i o samym zaćmieniu.Wstęp wolny. Szczegóły na www.chronswojwzrok.pl oraz www.facebook.com/chronswojwzrok.

Organizatorami kampanii są wiodący producenci szkieł okularowych: ESSILOR i JZO.

 

 

Patronat honorowy objął Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-PZH.

Related Articles