Jak wybrać agencję social media?

Istnienie w mediach społecznościowych to już nie tylko wymysł jako sztuka dla sztuki, ale wręcz obowiązek każdej liczącej się na rynku firmy. Chcąc budować trwałe i sukcesywne relacje z klientami, firma musi posiadać fanpage na Facebooku czy też przeprowadzać wiele innych, interaktywnych działań w sieci. Dzięki takim rozwiązaniom możemy stosunkowo tanio i skutecznie dowiedzieć się, jak klienci postrzegają naszą firmę, czego oczekują oraz jakie zmiany proponują, by udoskonalić ofertę.

Ponadto, jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych na początku 2015 roku, firma, która posiada stronę WWW, ale nie istnieje na Facebooku czy Google+, jest postrzegana przez wyszukiwarkę Google jako strona o obniżonym zaufaniu. Wpływa to negatywnie na pozycjonowanie strony, nie mówiąc już o tym, że wiele osób dzisiaj poszukuje opinii o firmach między innymi w mediach społecznościowych.

Zatem można powiedzieć, że istnienie w mediach społecznościowych jest obowiązkiem każdego kto, chce osiągnąć sukces nie tylko w e-biznesie, ale każdym innym.  Chociaż niektóre działania moglibyśmy prowadzić na własną rękę (jak na przykład prowadzenie Facebookowego fanpage\’u), to powstaje pytanie, czy będziemy robili to tak samo skutecznie jak doświadczona agencja social media?

Wybierając agencję social media, która będzie realizowała powierzone jej zadania promocji firmy w internecie, należy wziąć pod uwagę doświadczenie, jakie ta agencja posiada. Sprawdźmy, czym w portfolio chwali się firma, tak by móc potwierdzić, czy udaje się jej realizować zadania skutecznie. Większość małych, dopiero co powstałych agencji nie ma odpowiedniego zaplecza ani doświadczenia pozwalającego realizować skutecznie projekty, dlatego powinniśmy unikać ofert takich firm.

Dzięki temu, że skorzystamy z oferty dużych, renomowanych agencji social media będziemy mieli pewność, że posiadają oni doświadczenie nabyte na przestrzeni lat, stosowną wiedzę i niezbędne narzędzia do realizacji powierzonych im przez nas zadań.

Related Articles