Każdy przedsiębiorca powinien zacząć od badania rynku

Załóżmy, że chcesz otworzyć swoją firmę. Rynek, na którym chcesz działać, znasz dość powierzchownie. Nie wiesz, jakie koszty trzeba będzie ponieść w związku z otwarciem i prowadzeniem działalności. W takich właśnie przypadkach istnieje spore ryzyko niepowodzenia biznesu. Zanim zabierzesz się za planowanie, skorzystaj ze sprawdzonego rozwiązań – badań rynku, które odpowiedzą na twoje pytania.

Badania rynku to kompleksowe czynności, które skoncentrowane są na pozyskiwaniu informacji dotyczących procesów i zjawisk rynkowych, a także ich przyczynach i tendencjach rozwojowych.

Głównym celem prowadzenia badań rynkowych jest uzyskanie danych dotyczących popytu, podaży, preferencji konsumentów, konkurencji, funkcjonowania systemów dystrybucyjnych i sprzedażowych. Prowadzenie badań rynkowych zalecane jest wobec tego zarówno dla osób, które dopiero chcą wejść w biznes, jak i dla tych, które w tej dziedzinie działają od lat, ale chcą nadal się rozwijać.

Jak przeprowadzić badania rynku?

Wszystko zależy od nas – możemy wykonać je samodzielnie lub możemy skorzystać z profesjonalnych firm, które mają w tej dziedzinie szerokie doświadczenie, na przykład assay.pl. Oczywiście, jeżeli chcemy otworzyć firmę jednoosobową, na przykład sklep, wtedy zlecone firmie konsultingowej badania rynku nie będą potrzebne – zwykle samodzielnie możemy określić, czy konkretna branża w danej okolicy się sprawdzi. Zobaczmy, jakie sklepy działają w okolicy, czego oczekują klienci, jakie są możliwe sposoby na pozyskanie towaru, co możemy sprawdzić on-line.

Gdy jednak mamy bardziej dalekosiężne plany i chcemy otworzyć większą firmę, badania rynku bardziej kompleksowe będą naprawdę pomocne. Mogą one stać się wtedy elementem biznes planu, na podstawie którego będziemy mogli pokierować działaniami firmy w pierwszej fazie jej istnienia.

Do skorzystania z usług biznesowych zaprasza firma konsultingowa assay.pl, w której ofercie znajduje się szeroka gama rozwiązań dla firm, między innymi badania rynku, audyty finansowe, optymalizacja kosztowa.

Related Articles