Nadaj paczkę przez internet

Chociaż historia paczek pocztowych ma już długą historię, nadal są bezkonkurencyjne i cieszą się popularnością. Tym bardziej, że od kilku lat widoczny jest dynamiczny rozwój branży e-commerce. Dlatego operatorzy pocztowi wychodzą naprzeciw właścicielom sklepów internetowych, dedykując im wiele ciekawych rozwiązań.

Obecnie dostęp do internetu jest właściwie nieograniczony. Przyzwyczajeni do dokonywania zakupów online, wielu użytkowników oczekuje korzystania z pozostałych usług także za pośrednictwem sieci. Sklepy internetowe muszą za tymi wymaganiami nadążać, oferując np. szybką realizację zamówień i sprawną dostawę przesyłek. Naprzeciw oczekiwaniom klientów biznesowych i ich klientów wychodzi między innymi Poczta Polska. Paczka może zostać wygodnie nadana przez internet, znacznie upraszczając i przyspieszając procedury wysyłki. To rozwiązanie, które może przynieść wiele korzyści, pozwalając przede wszystkim na znaczną oszczędność czasu. Dodatkowym plusem jest wzrost zaufania i większa lojalność kupujących wobec sklepów internetowych.

Łatwo i szybko

Jeszcze do niedawna trzeba było udać się do placówki pocztowej, by nadać paczkę. Konieczność ręcznego wypełniania druków nadawczych bardzo często skutecznie zniechęcała do wysyłania tego typu przesyłek. Wystarczył jeden mały błąd, by musieć na nowo wypełnić dane niezbędne do nadania. W efekcie nadanie i wysłanie paczki zajmowało wiele czasu. Ponadto trzeba było uwzględnić konieczność oczekiwania w kolejce, jeśli akurat wiele osób jednocześnie chciało skorzystać z usług: odebrać awizo, zapłacić rachunki czy kupić znaczki. To znacznie opóźniało realizację zamówień z e-sklepów i nie wpływało korzystnie na wizerunek firm z branży e-commerce.

Wszystko wskazuje na to, że standardowe nadawanie paczek w placówce powoli odchodzi w zapomnienie. Przykładem tego może być wspomniana wyżej Poczta Polska. Paczka każdego wymiaru może zostać nadana znacznie szybciej i prościej – bez wychodzenia z biura.

Kilka kliknięć, by nadać paczkę

Chcąc nadać paczkę przed internet, wystarczy tak naprawdę tylko kilka kliknięć. W pierwszej kolejności należy wskazać dane odbiorcy i nadawcy – wypełniając druk online. Teoretycznie nie różni się to niczym od standardowego wypełniania druku, jednak w tym przypadku każdy błąd można szybko wyeliminować, zaś sam proces wypełniania zajmuje znacznie mniej czasu. Kolejny krok to opłacenie paczki i wydrukowanie etykiety. Na koniec pozostaje tylko zanieść paczkę do konkretnej placówki pocztowej i oczekiwać na jej dostarczenie pod wskazany adres.

Jeszcze szybciej można to zrealizować, decydując się na podpisanie umowy z firmą kurierską. W jej ramach, kurier zobligowany jest do bezpośredniego odbioru przesyłek z magazynu czy siedziby sklepu internetowego.

Czy to się opłaca?

Wiele osób dość sceptycznie podchodzi do tego rozwiązania, ponieważ – mimo „internetowej odprawy” – paczkę należy dostarczyć do wybranej placówki. Warto jednak mieć świadomość, że w przypadku rozwiązania, które przygotowała Poczta Polska, paczka odbierana jest w placówce przy konkretnym okienku. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, iż nadawcę ominie długa kolejka oczekujących, by dokonać wpłaty, odebrać awizo, itp.

Dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

  • Uproszczony proces wysyłki paczek.
  • Oszczędność czasu – w placówce zostawiasz tylko paczkę.
  • Masz pełną kontrolę nad paczką – możesz na bieżąco sprawdzać jej status.
  • Możliwość skorzystania z usługi bezpośredniego odbioru paczek przez kuriera (w przypadku usług kurierskich).

Nadawanie paczek przez internet to ciekawa alternatywa – szczególnie dla sklepów internetowych wysyłających wiele przesyłek każdego dnia. Dzięki takiej usłudze, można szybko i bez wychodzenia z biura przygotować nadanie paczki, by w placówce pocztowej tylko je pozostawić lub oczekiwać na odbiór przez kuriera. Resztą zajmują się pracownicy operatora pocztowego.

Related Articles