Własny sklep internetowy – od czego zacząć?

Nie wszyscy lubią robić zakupy przez Internet, ale ich popularność stale rośnie. Dlatego jeśli prowadzisz działalność handlową lub chcesz taką założyć, weź pod uwagę możliwość prowadzenia sklepu online.

Pierwsze kroki

Nie będziemy przypominać o tym, że musisz mieć komputer i dostęp do Internetu, bo jest to sprawa oczywista. To, o czym powinieneś pamiętać na początku to przeanalizowanie przeznaczenia oferowanego przez ciebie produktu. Musisz zastanowić się, kim mogą być twoi potencjalni klienci. Oczywiście należy również przyjrzeć się konkurencji. Przede wszystkim zwróć uwagę na ceny towarów, jakie proponują. Jednak to nie wszystko – warto przyjrzeć się również strategiom marketingowym, prowadzonym przez inne sklepy internetowe. Jeśli chodzi produkty, które chcesz sprzedawać, ale nie produkujesz ich sam, musisz znaleźć odpowiednich dostawców. W praktyce oznacza to, że jeśli w swoim asortymencie masz telewizory, kuchenki mikrofalowe czy czajniki elektryczne, poszukaj dobrych hurtowni RTV i AGD. Współpraca z hurtownią powinna być ściśle określona – najlepiej znaleźć taką, która oferuje możliwość połączenia danych na temat opisów produktów i ich dostępnej ilości z naszym e-sklepem. Jedną z dodatkowych usług, jakie może nam zaproponować hurtownia jest dropshipping, czyli dostarczenie zamówionego towaru prosto do klienta. Jeśli skorzystasz z takiej możliwości, unikniesz dodatkowych kosztów związanych z magazynowaniem produktów.

Zalegalizuj swój biznes i zadbaj o szczegóły

Prowadzenie firmy na czarno? Zapomnij o tym. Jeśli poważnie podchodzisz do swoich planów, musisz założyć działalność gospodarczą. Należy wypełnić formularz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Dostaniesz numer REGON i NIP (o ile go nie masz) i zostaniesz zgłoszony do ZUS-u. Kolejnym krokiem jest konieczność odwiedzenia Urzędu Skarbowego.

Możesz również założyć firmowe konto bankowe, jednak nie jest to warunek konieczny – twoje konto osobiste też wystarczy. Warto zastanowić się czy nie chcemy skorzystać z usług biura księgowości. Co więcej, należy zadbać o dobrą nazwę domeny i wybór odpowiedniego hostingu, żeby nasza działalność działała sprawnie oraz jej adres internetowy dał się łatwo zapamiętać. Jeśli chodzi o zarządzanie sprzedażą, musimy znaleźć dobre oprogramowanie, które pozwoli nam na sprawną obsługę klienta.

Nie zapominajmy także o reklamowaniu swoich usług. Reklama w Internecie staje się coraz bardziej popularna i opłacalna. Warto wziąć ten aspekt pod uwagę.

Related Articles