Wykorzystanie kreatywnych ogłoszeń w poszukiwaniu pracowników tymczasowych

Firma XYZ posiada sieć sklepów z produktami wyposażenia wnętrz w całej Polsce. Przedsiębiorstwo prócz artykułów wyposażenia wnętrz stawia także na doradztwo i obsługę Klienta w zakresie projektowania przestrzeni. Firma współpracuje z agencją ABC od niedawna, zazwyczaj korzystała z usług outsourcingowych poszukując pracowników w charakterze doradcy klienta lub sprzedawcy, jednak postanowiła wprowadzić w swoich sklepach nowe stanowisko – Projektanta kuchni. W związku z tym przedsiębiorstwo zwróciło się do Agencji ABC z prośbą o znalezienie odpowiednich kandydatów na to stanowisko. Na realizację zamówienia agencja ma 30 dni. Firma zgłosiła zapotrzebowanie na 5 projektantów kuchni. Pracownicy będą pracować w salonie we Wrocławiu, Krakowie, Gdyni, Szczecinie i Inowrocławiu.

Cele:

 

·         terminowa realizacja zamówienia

·         znalezienie odpowiednich kandydatów na stanowisko

·         zadowolenie Klienta

·         utrzymanie dobrych relacji z firmą XYZ

 

Rozwiązanie:

Firma ABC zdecydowała się na zatrudnienie młodych osób, ze względu na prowadzoną przez przedsiębiorstwo politykę zatrudnienia, która opiera się na wspieraniu młodych talentów. Profil kandydata przedstawiony przez przedsiębiorstwo to m.in. osoba zmotywowana do pracy, posiadająca zmysł estetyczny, z umiejętnościami obsługi komputera i wysoką kulturą osobistą. Dział Rekrutacji stworzył ogłoszenia na stanowisko projektanta kuchni, które zawierały oczekiwania firmy wobec kandydata. W tym celu ogłoszenia zostały opublikowane na portalach społecznościowych, z których najczęściej korzystają uczniowie i absolwenci szkół i uczelni wyższych. Kolportaż ogłoszeń miał miejsce także w Młodzieżowych Centrach Kultury oraz lokalnych bibliotekach.

Agencja ABC postanowiła zmodernizować treść ogłoszeń w taki sposób, aby zwracały one  uwagę swoją treścią i szatą graficzną. Tradycyjne tło z logiem agencji zostało zastąpione barwnymi grafikami. Agencja postanowiła opublikować dwa rodzaje ogłoszeń – oficjalnych z nazwą stanowiska Kitchen designer oraz ogłoszeń kreatywnych ze stanowiskiem Wizjoner przestrzeni kuchennej, celem modyfikacji treści ogłoszeń było dotarcie do jak największej ilości kandydatów i zwrócenie uwagi ludzi młodych.

Dzięki modernizacji ogłoszeń cel został osiągnięty – Firma ABC przedstawiła odpowiednią ilość kandydatów, z której przedsiębiorstwo XYZ wybrało najlepszych. Za pomocą kreatywnych, oprawionych graficznie ogłoszeń na ofertę pracy odpowiedziała duża liczba ludzi młodych.

 

Rezultaty:

 

·         przedstawienie kandydatów spełniających oczekiwania Firmy XYZ

·         terminowa realizacja zamówienia

·         zadowolenie Klienta

·         utworzenie bazy kandydatów

 

Case study został przygotowany przez specjalistów z firmy Smart MBC