Wzrost sprzedaży motocykli zmienia drogową rzeczywistość

W 2014 roku motocykliści uczestniczyli w 2377 wypadkach. Zazwyczaj nie mieli możliwości skorzystania wtedy z pomocy assistance, w tym roku będzie już inaczej.

Więcej motocykli to więcej wypadków z ich udziałem

Większa o 7,5% r/r liczba wypadków z udziałem motocyklistów (przy spadku ogólnej ilości zdarzeń drogowych aż o 38%!) to oczywiście efekt zmian ustawowych, które weszły w życie w ubiegłym roku. Dały one posiadaczom prawa jazdy kategorii B możliwość kierowania motocyklami z pojemnością silnika do 125 ccm, pod warunkiem, że od ich egzaminu nie minęło mniej niż 3 lata. To spowodowało znaczący wzrost sprzedaży jednośladów i wprowadziło sporo zmian w drogowej rzeczywistości.

Tylko w styczniu tego roku sprzedano 531 motocykli czyli prawie 2 razy więcej niż rok temu (wzrost o 98,1% wg danych Samar). Szczególnym wzrostem popularności cieszą się oczywiście 125-tki – rok temu był to najmniej popularny segment, teraz wysuwa się na pierwsze miejsce stanowiąc ponad połowę wszystkich kupionych jednośladów.

 

Rynek reaguje na potrzeby

W ślad za wzrostem rynku motocyklowego podążają inne branże, np. ubezpieczeniowa. Jeszcze kilka miesięcy temu trudno było w ofertach ubezpieczycieli szukać produktów specjalistycznych, teraz to się zmienia.

– Oczywiście to nie jest tak, że produktów dla motocyklistów w ogóle nie było, ale było ich bardzo mało, nie mówiąc o dopasowaniu do rożnych użytkowników np. skuterów, 125-tek czy większych motocykli. Inne potrzeby – także w zakresie wsparcia assistance – ma kierujący skuterem w dużym mieście, a inne podróżujący na dalekie odległości w Polsce czy Europie dużym motocyklem – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Co daje motocyklowe assistance? To coś dla tych, którzy mieli okazję przekonać się jak to jest, gdy skuter nie odpala przed restauracją, czy pchali swój pojazd kilka kilometrów do domu. Taki pakiet daje pomoc podczas awarii i wypadku, naprawę na miejscu (jeśli jest możliwa), holowanie do serwisu lub ASO, pomoc w przypadku przebicia opony czy rozładowania akumulatora, a nawet dowóz paliwa, gdy go zabraknie w drodze. W niektórych ofertach dostępne jest także np. pokrycie kosztów komunikacji zastępczej (np. bilet miesięczny) przydatne dla wykorzystujących swój skuter w wielkomiejskich metropoliach. W pakietach assistance na większe motocykle turystyczne w przypadku ich awarii assistance zwraca koszt hotelu czy zapewnia auto zastępcze.

Być może jeszcze długo nie staniemy się jak Włochy motocyklowym eldorado, ale pierwsze oznaki poprawy już jednak są. To co od lat jest już normą w przypadku kierowców samochodów (assistance ma niemal 100% nowych pojazdów i spora część używanych) dopiero teraz staje się dostępne dla prowadzących „dwa kółka”. Podzielamy pasję do jednośladów i jako specjaliści od wsparcia na drodze, też bierzemy udział w tworzeniu produktów i udogodnień dla tej społeczności  – mówi Piotr Ruszowski.

Produkt dostępny jest w internecie pod adresem assistance-motocyklowe.pl