Zasięg aplikacji budzik w wakacje i pozostałe miesiące

Zasięg aplikacji budzik w wakacje i pozostałe miesiące

Czy wraz z początkiem wakacji użytkownicy smartfonów rzadziej korzystają z aplikacji budzik, lub zmieniają godziny ustawiania aplikacji?

Badanie Mobience* potwierdza przekonanie, że wakacje wiążą się z mniejszą częstotliwością używania aplikacji budzik względem poprzedzających miesięcy. Bez zmian pozostaje jednak pora wstawania – najwyższy zasięg aplikacji odnotowano o godz. 7.00 rano. Ciekawy może wydawać się też fakt równie wysokiego zasięgu aplikacji przed północą. Jak można wytłumaczyć ten wynik? Rano aplikacja budzik uruchamia się automatycznie, wieczorem włącza ją użytkownik, celem ustawienia godziny pobudki na następny dzień.

Warto zwrócić uwagę również na zasięgi w weekendy, które są dużo niższe od tych w dni robocze. – „W weekendy zazwyczaj rezygnujemy z ustawień obowiązujących od poniedziałku do piątku lub zmieniamy je – użytkownicy muszą skorzystać z aplikacji by to zrobić, stąd wzrost zasięgu aplikacji budzik w późnych godzinach wieczornych” –  podsumowuje Agata Rudecka, specjalistka w zakresie analizy zbiorów danych Mobience w firmie Spicy Mobile.

 

*Badanie Mobience dostarcza dane o korzystaniu z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron przy pomocy smartfonów i tabletów z systemem Android. Mobience jest badaniem pasywnym – co oznacza, że pomiar aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych  jest dokonywany automatycznie poprzez zainstalowany program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony użytkownika. Zgodnie z procedurą zebrane dane są przetwarzane w celach statystycznych, a wyniki dostarczane w cyklach tygodniowych i miesięcznych. Dane o populacji użytkowników urządzeń mobilnych z dostępem do internetu (tzw. uniwersy) dostarczane są przez instytut Millward Brown. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

 

Zasięg – odsetek osób w danej grupie celowej, którzy wykonali analizowaną aktywność (tj. uruchomili daną aplikację, skorzystali z treści na danej witrynie, wysłali wiadomość czy np. wykonali połączenie) w badanym okresie.

Czas korzystania z aplikacji – czas, w którym aplikacja była uruchomiona i widoczna na pierwszym ekranie w telefonie/tablecie użytkownika z danej grupy celowej.

Częstotliwość korzystania – odsetek osób z grupy celowej, który wykonali analizowaną aktywność, jednego dnia, przez dwa dni, itd.

 

Materiały prasowe

Spicy Mobile

www.spicymobile.pl  

In : Tech